tiistai 13. lokakuuta 2015

Sukat ja vuosikertaomenat

Kirjavaa OnLinen . . .

ja sinistä Puffala sukkalankaa . . .
. . . jäi kumpaistakin vähän.

Näissä sukissa jämät on poistettu lankavaraston nyssäkkäosastolta.

o o o

On lokakuu ja Lontoossa on taas ollut Knitting and Stiching Show - Ristiin rastiin-blogi näyttää tämän vuoden  kuvia. Siellähän me käytiin viime syksynä.
Huoneistohotellihuoneestamme lähtiessä Katju ja mä tyhjenettiin jääkaappi ku ei tykätty jättää sitä silleen. Arjalta, tai Merjalta, oli sinne jääny kaksi omenaa.


Noh, nehän sopi ottaa matkaevääksi. Ei niitä matkalla tullut syötyä, ne kulkeutuivat mun kotiin ja jääkaappiin. Sinne ne ensin unohtuivat ja kun ne oli tarpeeksi kauan vihanneslokerossa olleeet niin päätin jättää ne sinne olemaan ja katsoa kuin kauan säilyvät.
Keväällä ku käytiin Tallinnassa niin mun piti ottaa ne, mutta unohdin, mukaan ja antaa Arjalle vaikka jälkiruuaksi ja katsoa ilme;)
Noh, nyt mä kyllästyin niihin. Aika hyvässä kunnossa vieläkin olivat, vähän ryppyyntynyt pinta ja sisällä aavistus tummaa. Maku  oli ihan OK.


Mulla on kerran ollut mandariini kesäkuusta joulukuuhun jääkaapissa ja se oli ihan ok kunnossa, mehukas ja syötävä.

6 kommenttia:

  1. Jotkut on näköjään hyvin säilyviä. Toiset taas pilaantuu melkein ennen kuin ehtii kaupasta kotiin.
    Kauniit värit noissa sukissa.

    VastaaPoista
  2. No mitähän kaikkea noihin omenoihin on tungettu? Välillä joku tuote homehtuu jo kotimatkalla ja toiset kestää vuoden. Kyllä on kamlaa, mutta sukat on onneksi hienoja.

    VastaaPoista
  3. Kivat sukat, molemmat. Siis ihanko oikeesti sulla on ollut omenat jääkaapissa vuoden?? Ei mulla kyllä mikään omena ole säilynyt. Millähän ne omput on sädetetty?

    Ei sen puoleen, mun mummo aikoinaan testasi yhtä kääretorttua jääkaapissa ja se oli ainakin puoli vuotta yli käyttöpäivän. meillä oli mun ukin perunkirjoitustilaisuus ja mä menin ja tarjosin sitä mun asianajokaverille. Mun mummi meni niitten miesten lähdettyä ihan valkoiseksi ja kysyi, että mistä mä otin sen kääretortun. No jääkaapista tietty. Voi ei hän parkui, se on ainaskin yli puoli vuotta seissyt siellä:) No eivät saaneet ees vatsavaivoja ja hyvin upposi kääretorttu kahvin kanssa.... Että on niitä säilyviä ja paremmin säilyviä tuotteita:) Terkut Ossilasta!

    VastaaPoista
  4. Nättejä sukkia molemmat! Omenissa on kyllä ollut säilytysaineet kohdillaan :D

    VastaaPoista
  5. kivat sukat, et kuitenkaan sitten seuraavaan reissuun omenoita säästänyt ;-)

    VastaaPoista
  6. Kivannäköisiä sukkia. Väriä olla pitää.
    Olis multa kyllä tuo omppu lentänyt jo johonkin... viimeistään säiliöön nimeltä bio...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.