keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

Terveisiä Hali-kisulta

Mä oon ollu saaressa pari viikkoa ja siell on ollu kivaa. Tänään tultiin tänne kaupunkikotiin enkä mä tykkää ollenkaan. Ovella ku monguin tarpeeks niin lähdettiin ulos kävelylle. Mutt mä pelkään autoja ja busseja, ja niiden ääni kuuluu tohon puistoon niin ei siell oikeen kiva oo olla. Kotipihalla oli hurjasti kaikenlaisia tuoksuja joka puskassa ja aidankulmissa.

Venmatkat mä otan aika rennosti, enimmäkseen nukun. Mä osaan, ja haluunki, mennä jo ihan itse veneeseen! Jos ei oo paljoa matkustajia niin mä saan olla penkillä tai lattialla, ei tarvii matkalaukussa nököttää. Onhan mun matkakuvia jo ollutkin näytillä, nää on otettu sillo ku viimeks mentiin Tuulispäällä.

Saaressa mä pääsen aamu- ja iltalenkille. Mamski ku sanoo "mennääks kakkakävelylle" niin heti oon menossa. On se paljo kivempi tehdä noi isot hädät kunnon puskaan. Sitt on kiva hiekkatiellä vähän kelliskellä, se niinku rapsuttaa selkää mukavasti.
Pisulla mä käyn siinä lähellä mihin mun flexi riittää, tai kyll Mams siirtää mun kiinnipitohiekkapussin aina vähän pidemmälle ku se huomaa ett mun pitää päästä puskaan.

Saaressa oli semmoset Kesäkisat ja mä olin mukana, ei kyll ollu kissoille mitään kilpailua, pöh. Mä löysin hyvän varjopaikan ison shakkinappulan sisältä. Mamski toi mulle vettä juotavaksi. Join melkein mukillisen kerralla. Vähänks helle pistää janottamaan.

Kyll mulle maistuu lätäkkövesikin.

Onneks ei tartte olla ku yks yö täällä ja huomenna pääsen jo takas saareen ja oleen ulkona ja haisteleen kivoja tuoksuja. Ja käpytikkaa on kiva katsella ku se syö mustikoita tai mitä lie mun pihan reunamilla. Siit lähtee jännä ääni. Mä en viitsi sitä ollenkaan hätistellä ku sitt se ei ehkä tulis takas.
Mun Kamu Chico on tottunut vierailija mun pihalla.

Terkut kaikille lähettää Hali.

11 kommenttia:

  1. Tule kummiski talveksi pois sieltä saaresta.

    VastaaPoista
  2. Voi Hali, kun olet niin suloinen. Ihan mahtava katti!! Terveisii, M-L ja Ossi-mäyris ja niin ps, kuten Anitta sano, ni ehkä siel saaressa ei ole talvella niin mukavaa. Mut kesä on aina kerran vuoteen!!

    VastaaPoista
  3. Voi miten ihanat päivät sulla onkin saaressa, nauti nyt niistä täysin rinnoin.....kohta tulee t:llä alkava sana :)
    Kristiina, sinulla on aivan ihastuttava Hali, hyvä että sait sen luoksesi.

    VastaaPoista
  4. Vai kissanpäiviä siellä vaan vietellään, onkos se sun emäntäs itse saanut mitään aikaiseksi noin niinku neulerintamalla ken ei niistä ole mitään tietoja kirjattu?
    Mukavia loppukesän päiviä teille kummallekin, se alkoi tänään tuo elokuu.
    Terv. Sancha-koiruli ja Lea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se virkannu pussukoita ja joku neuleliina sillä on tekeillä ja sitä kirjontaa. Kyll se niistä kirjottaa kunhan kerkiää.

      Poista
  5. Kiitos Hali terveisistä. Kerro emännälles terveisii!

    VastaaPoista
  6. Moikkelis Hali
    Maara-mamma ja Milla laittavat sulle ja emännälle paljon rapsuja, mamma sanoo et se jättää mut iskän kans syyskuussa ja tulee sinne isolle kirkolle katsomaan sen puolen menoa ja sit se sanoo, et haluu nähdä sun mamman ja sun ja susta se sanoo, et ottas sut meille vaikka tänään, outoo se ei kuulemma ees tykkää kisuista, mutta oot niin koiramainen et se tykkää susta ja siitä kun kerrotte kuulumisia.
    Naukaise mammalles terkkuja meiltä kummaltakin.

    VastaaPoista
  7. Ihana Hali!
    Mä sain 2 kisua,siskon ja sen veljen.Syntyneet 6.5.2013 ja ovat samaa väriä kuin Hali ja aivan mahtavia,Salli ja Onni.
    Täällä ne menevät 3 koiran kanssa,eikä oo ollu ongelmia,hyvin tottuivat koiriin.Koiralle kissat tuttu juttu,joskin välissä oli muutama kissaton vuosi.Hyvää kesän jatkoa.

    VastaaPoista
  8. Ihana Hali!
    Mä sain 2 kisua,siskon ja sen veljen.Syntyneet 6.5.2013 ja ovat samaa väriä kuin Hali ja aivan mahtavia,Salli ja Onni.
    Täällä ne menevät 3 koiran kanssa,eikä oo ollu ongelmia,hyvin tottuivat koiriin.Koiralle kissat tuttu juttu,joskin välissä oli muutama kissaton vuosi.Hyvää kesän jatkoa.

    VastaaPoista
  9. Ai miten ihana postaus :D Kyllä Hali on reipas ja kiva kaveri :)

    VastaaPoista
  10. Voi et sulla Hali on Kissanpäivät siellä! Mä olen ollu tääl saares koht kaks kuukautta enkä oikein muista muuta. Joskus joudun olemaan sisällä ku porukat käy töissä tai jossain retkellä mut muuten saan olla vapaana ja villinä metsäkissana. Hianoo ku sä olet noin tottunu matkustamaan venees. Mä en tykkää siit yhtään ja karjun ku hyeena koko matkan aina. Ja pisul on kiva käydä ulkona. Paitsi jos sataa ni se on yöks. Onneks tätä kesää vielä piisaa. Mukavaa jatkoa!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.