keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Maalaus hommia

Jo oli taas joku Timothy käyny kommentoimassa useampaa kirjoitusta, arrggh.

Nyt päätin laittaa mun tuolit uuteen kuosiin uutta asuntoa silmälläpitäen. Mä olen nää saanut mun Piko-systeriltä. Moneen kertaan oon ne maalannu. Nyt vaan ihmettelen miten mä olen saanut ne hiottua entisessä pienessä kodissa sisätiloissa? Aloitin äsken hiomishomman terassilla ja pölyä tulee vallan mahdottomasti. Mutta tihkusade tuli ja keskeytti homman.

Mulla on näitä tuoleja kuusi kappaletta niin että hommaa riittää.

Mustaa ja eläinkuosia, marjapuuronpunaista ja ruusuja . . .joskus viimevuosituhannella ja tämän alkupuolella . . .


 Ensin tietysti vanhat kankaat alta pois. En oo aina ottanu kaikkia vaan laittanu vaan päälle. Nyt otin kaikki pois ja alimmaisena oli sitt ihan haperoitunutta vaahtomuovia pehmusteena. Toisaalta, ihan hyvin säilyny ottaen huomioon, että tuolit on ainakin 40 vuotta vanhat.
Viimeisimmät, tai ei tää eläin ihan viimeisin kuosi ole mutt yks on jo otettu pois, oli vain muutamalla nastalla kiinnitetty. Mitä pidemmälle kerroksissa pääsin sitä enemmän oli naittajan niittejä. Viimeisessä oli noin 90 niittiä vieri vieressä. Huh huh, oli siinä nipsuttelua, ruuvimeisselillä koukkailua ja tongeilla vetelyä. Saaliina noin sata nastaa, tuhat niittiä ja kasa kankaita.




 Mutta kaunein alta paljastunut on tämä hieno oikein muotoiltu vanerinen istuinlauta. Kyllä sitä on ennen osattu tehdä, ei oo mitään lastu- tai MDF-levyhöttöä. Muutama ruuvi täytyy myös uusia.

Raadot odottavat jatkokäsittelyä!

Lopuksi pieni varoituksen sana: Varokaa parkki- ynnä muiden paikkojen yks kaks kohdalle ilmestyviä matalia reunusaitoja! Viikko sitten tiistaina ihan vaan pikkuisen osuin sellaiseen kun piti katsoa miten parkkipaikalta pääsee pois. Voi jösses sitä nitinää ja rutinaa. Noh, autoa ei sitt ajettukaan pois ku eturengas otti lokasuojaan kiinni. Hinausauto paikalle ja lähimpään huoltopaikkaa Itikseen. Sieltä sitt soitettiin keskiviikkoaamuna ja luvattiin palata asiaan.

Ei mitään kuulunut ja tänään soitin sinne. On arvion tekeminen vielä hieman kesken . . . . mutta noin lonkalta heitettynä 2 ja puol tonnia! No just joo, toi hinta siis viimeisen päälle tehtynä vakuutusyhtiön piikkiin. Mutta kun mä maksan itse niin se tekee lopullisen hinta-arvion sen mukaan, että tehdään vaan välttämättömät toimenpiteet (vanne, iskari, tukivarsi yms. mistä mä en ymmärrä mitään). Jään odottamaan mikä on lopullinen arvio.
Onneks mulla ei oo omaa autoa, konkurssihan semmosen kanssa tulis. Tää on siis Maijan auto, aina sen kanssa sattuu ja tapahtuu, siis pari parkkisakkoa olen laina-auton kanssa saanut. Kyllä metro ja bussi on edullisia:)

KS

EDIT 16:00: Kuten Arja kommentissaan toteaa, niin hauskahan tuo Halvennetut Uggit kommentti on. Roskakommentteja vaan tulee ja tulee, onhan tuo kuitenkin ymmärtänyt, että luovasta työstä tässä on kyse, heh. Päivän saalis on kolme hiottua tuolia, tulihan siinä samalla oltua ulkona;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi.