tiistai 2. marraskuuta 2010

Julkkispäivä


Tietysti, tottakai mä menin katsomaan prinsessaa ja prinssiä! Mun Ville on viikon vanhempi kuin Victoria, niin on tullut hänen elämää seurattua. Ja muutenkin Ruotsin kuninkaalliset on lähellä, maantieteellisesti ja historiallisesti.

Poliiseja oli paikalla runsaasti, tarviiko niitä? Eihän kansa tämmösissä tapaamisissa rettelöimään rupea, eihän?


Kaupungintalon huiskutusterassi


Lehdistökatos


Paljon oli väkeä kertynyt torille ja kaduille


Liput liehuivat viileässä tuulessa


Tarkemmin katsottuna siellähän oli mies mukana jo edellisessä kuvassakin


Siellä he nyt huiskuttavat! Ja kansa hurrasi ja taputti!


He asuvat torin vieressä hotelli Havenissa.




Mulla jäi odotteluaikaa kun oli treffit Veen kanssa. Istuin Sypressin ihanassa tuolissa pipoa neuloen. Useampikin ihminen kaupassa piipahti "huiskutusmatkallaan" ja jutuista päätellen muutama taisi olla enemmänkin tuttuja kauppiaalle.

Yksi miesasiakas oli myös ollut Kauppatorilla ja koska mä en ollut kuullut Vickanin puhetta selvästi niin pyysin miestä kertomaan mitä oli puheesta kuullut. Jeps, asia selvis ja hän siitä sitten lähti työhuoneelleen Suomenlinnaan. Siinä kohdassa mulla alkoi kellot kilistä = työhuone Suokissa, soitinkotelo selässä, tutun oloinen ääni . . .!? Kysyinpä Tuulialta kuka se äskeinen mies oli? Voi jysäys: J. Karjalainen! Yks mun lemppareista! Varsinkin Lännen Jukan laulut. Ja missä se Väinö on, jaksaa aina nostaa hymyn huulille. Mä sujuvasti kuuntelen radiosta ja tunnistan kuka milloinkin laulaa mutta en mä mitään kuvalehtiä selaile niin, että taiteilijoiden naamat olis muistissa.

Tämmönen päivä tänään;)

KS

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi.